Tänk tvärt om och lyckas bättre!

June 22, 2017

Skriv ner allt du har lärt dig vad det gäller marknadsstrategi, affärsstrategi, affärsplaner, marknadsplaner, målgrupper, organisationsscheman och lönsamhetsmål på några sidor.

  • Kasta allt i papperskorgen!

 

  • Ta fram en ny blank sida. Tänk som en entreprenör. Börja med en kund.

 

  • Besluta hur du vill bli uppfattad av din kund och din omgivning. Bestäm sedan vilka konsekvenser det får i vad du säger och hur du göra för att motsvara omgivningens och kundernas förväntan.

 

Genom att bara luta dig mot en egen tydlig personlighet behöver du inte längre fundera på varför dina kunder dyker upp i butiken och vad de förväntar sig av dig.

Ett kundvärde genereras genom att en kund som rekryterats vill återkomma och handla av dig igen. Kunder som återkommer och handlar igen ingår i din organisation är dina viktigaste medarbetare. Beroende av hur bra du är på att ta hand om och utveckla dina medarbetare, avgör hur väl ditt företag mår och hur länge det kommer att leva.

  • så... gör det enklare för dig. Börja med en kund, inte en strategi!

kontakta thecustomercompany.se - dina kunders företag, så berättar vi mer.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

October 23, 2017

Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic

© 2018 by customer company

  • LinkedIn Social Icon
  • Wix Facebook page